Home | Disclaimer | Vacatures | Adverteren | Links

Website   Magazine   Forum   Web-log  

Rode Minors vs. de rest

Een van de meest terugkomende vissen in uw aquaria zijn de neon en de kardinaal tetra, maar er zijn nog veel meer soorten karperzalmen. Praat er hier rustig verder op door.
Forum regels
Voor dit forum onderdeel gelden de normale forumregels. We danken u voor uw medewerking.

Uw bericht:
  • voldoet aan de Forum regels.
  • heeft met het onderwerp van dit forumonderdeel te maken.

Rode Minors vs. de rest

Berichtdoor Shenanigans op do jun 17, 2010 22:02 pm

In ons aquarium zitten sindskort een aantal Rode Minors. De eerste dagen leek dat prima te gaan, ook met de andere vissen. Maar nu keek ik vanavond in de bak en nu zag ik dat het overgrote deel van onze andere vissen (vooral kardinaaltetra's) met aangevreten vinnen zwemmen. De kardinaaltetra's verstoppen zich sindsdien achter plantjes en komen zelden meer echt naar voren.

- Hoe kun je ervoor zorgen dat die Rode Minors (ik verdenk hen er namelijk van) niet meer de vinnen van hun medeaquariumgenootjes opvreten?

- En misschien een domme vraag, maar ... groeien vinnen van vissen na een tijdje weer aan? Of blijft dat nu zo?
Shenanigans
Guppy

Re: Rode Minors vs. de rest

Berichtdoor Alexander op do jun 17, 2010 22:46 pm

Vinnen groeien wel weer aan. Rode minors zijn een erg druk visje. Misschien kan je wat meer schuilplaatsen creëren met planten of zo. Als het echt niet gaat dat ze te druk zijn zul je een keuze moeten maken tussen je kardinalen of minors.
Heb een 160*60*60 een Juwel Vision 180 en rekord 60 en een Akvastabil 100*50*50 met t5 verlichting. http://www.aquariushuizen.nl. Korrelen is een kunst als je het goed doet vliegt de dag voorbij.
Alexander
Admin

Berichtdoor pleco83 op vr jun 18, 2010 12:04 pm

Hallo,
Ik heb eens in mijn aquarium boeken gekeken en mijn eigen ervarignen er bij gehaald. Het is zo dat enkele dieren vaak een onverdraagzaam karakter ontwikkeln. Zij gaan dan andere vissen uit het aquarium lASTIG VALLEN. DIT VERSCHIJNSEL TREED OP ALS ER TE WEINIG DIEREN IN HET SCHOOLTJE ZITTEN. ZELF GA IK VAN UIT DAT EEN SCHOOLTJE VAN TIEN DIREN GOED IS. BLIJVEN ZIJ ZICH DAN NOG ALS KLEINE PIRANHA'GEDRAGEN DAN IS TE WEINIG VOEDSEL VAAK DE OORZAAK VAN HET PROBLEEM.

mET VRIENEDELIJKE GROETEN JAN 83
pleco83
Medewerker

Berichtdoor Shenanigans op zo jun 20, 2010 0:29 am

Het werd er zeker niet beter op afgelopen dagen. Ik denk dat het inderdaad dan komt omdat het schooltje te klein is. Omdat we niet echt de mogelijkheden hebben om het schooltje uit te breiden tot tien of meer visjes hebben we besloten de Rode Minoren weg te doen. Ze mochten nog terug naar de winkel waar ze vandaan kwamen, dus ze zijn nu weer uit de bak.

De rust in de bak is dus nu weer terug. Ik denk dat het zo voor de tetra's en ook de andere visjes zo een stuk beter is. Ze laten zich weer veel meer zien en voelen zich duidelijk meer op hun gemak. :)

Bedankt voor de hulp!
Shenanigans
Guppy

Keer terug naar Karperzalmen