Home | Disclaimer | Vacatures | Adverteren | Links

Website   Magazine   Forum   Web-log  

Baby Ancistrus

Het mooiste van het aquariumhouden is dat vissen en andere bewoners zich voortplanten. In dit topic plaats je de bevallingsverhalen, vragen en alles wat met de kweek te maken heeft
Forum regels
Voor dit forum onderdeel gelden de normale forumregels. We danken u voor uw medewerking.

Uw bericht:
  • voldoet aan de Forum regels.
  • heeft met het onderwerp van dit forumonderdeel te maken.
  • is niet kort geleden al eens geplaatst (anders kunt u in dat bericht uw vraag stellen)

Baby Ancistrus

Berichtdoor Danny op za maart 06, 2010 19:50 pm

Heey allemaal,

Ik heb twee weken geleden een mannetje gekocht voor mijn vrouwelijke ancistrus. Binnen twee weken hebben ze het voor elkaar gekregen om (zover ik tot nu toe heb kunne tellen) 4 jonkies op de wereld gezet in mijn gezelschapsbak. Zien er echt heel erg grappig uit, het is alsof je naar een miniatuur zit te kijken van de ouders.
In mijn gezelschapsbak zitten gelukkig geen gevaarlijk vissen dus ik laat ze lekker zitten waar ze zitten.

Ik zal morgen wel een fotootje achterlaten.

Groetjes,
Danny
Danny
Platy

Re: Baby Ancistrus

Berichtdoor Alexander op zo maart 07, 2010 16:34 pm

Leuk. Ben benieuwd naar de foto's.
Heb een 160*60*60 een Juwel Vision 180 en rekord 60 en een Akvastabil 100*50*50 met t5 verlichting. http://www.aquariushuizen.nl. Korrelen is een kunst als je het goed doet vliegt de dag voorbij.
Alexander
Admin

Berichtdoor Danny op zo maart 07, 2010 17:37 pm

Hier een fotootje, er zijn er helaas wel al 3 dood gegaan. Dit schijnt normaal te zijn, maar ééntje was wel erg triest.....
Ik vond namelijk een dode roodkopzalm tussen de plantjes met een baby ancistrus in zijn bek, blijkbaar gestikt toen hij een lekkernij te pakken dacht te hebben .....
Bijlagen
DSCN2495.jpg
Baby Ancistrus
Danny
Platy

Berichtdoor Danny op zo maart 07, 2010 17:40 pm

Moeder is blijkbaar een beetje opgejaagd door vader, dr kleuren schreeuwen; "laat me met rust" of zijn ze al bezig met het tweede nestje? ;)
Bijlagen
DSCN2509.jpg
Mama
Danny
Platy

Berichtdoor maartend op zo maart 07, 2010 22:37 pm

mooie ancistrussen :)
when my fish feels good ,i feel good.
desiervis.be
maartend
Sumatraantje

Berichtdoor Alexander op zo maart 07, 2010 22:48 pm

Leuk die kleine :D
Heb een 160*60*60 een Juwel Vision 180 en rekord 60 en een Akvastabil 100*50*50 met t5 verlichting. http://www.aquariushuizen.nl. Korrelen is een kunst als je het goed doet vliegt de dag voorbij.
Alexander
Admin

Berichtdoor Danny op ma maart 08, 2010 19:27 pm

Ja ze zien er erg leuk uit, maar er zijn er helaas wel al 4 dood gegaan. Ik ben benieuwd hoeveel ik er over hou, aangezien er genoeg schuilplaatsen zijn kan ik ze niet tellen ;)
Danny
Platy

Berichtdoor Danny op vr maart 12, 2010 9:25 am

We zijn nu bijna een week verder en ik heb er zojuist nog 8 geteld, genoeg schuilplaatsen dus misschien zijn het er nog wel meer.
Moet alleen wel even kijken wat ik ga doen als ze wat groter zijn, ik kan onmogelijk 10 van die beesten in mijn 100 literbak houden.
Iemand ervaring met verkopen aan dierenwinkels, of wordt dat haast niet gedaan?
Groetjes,
Danny
Danny
Platy

Berichtdoor Alexander op vr maart 12, 2010 14:44 pm

Ach je kan het altijd proberen bij de LFS. Maar voor het opgroeien kan 100L best wel hoor alleen iets meer water verversen.
Alexander
Admin

Berichtdoor maartend op vr maart 12, 2010 18:39 pm

mischien kan je ze wel kwijt.
op sommige vissen vliegen de winkels er op af dus met een beetje geluk?
desiervis.be
maartend
Sumatraantje

Berichtdoor Danny op di apr 06, 2010 16:32 pm

Nou er is er geen eentje meer over, maar dat was dus geheel mijn eigen schuld. Ik had ze vloeibare voeding moeten voeren. In het vervolg ga ik ze in een leefnetje in de bak doen en vloeibaar voer geven. Dus afwachten tot het volgende nestje.
Danny
Platy

Berichtdoor maartend op di apr 06, 2010 17:54 pm

blijkbaar kan je ze ook zweefwier geven dat je dan in een apart bakje kweekt(komt er vanzelf in als je het in de zmer in de zon zet)
desiervis.be
maartend
Sumatraantje

Berichtdoor Danny op vr jun 25, 2010 21:24 pm

Zo eindelijk een nestje wat het overleefd heeft! Aangezien het een gezelschapsbak is heb ik vloeibaar voedsel bijgevoerd en een leefkooitje in de bak gehangen. Hierin heb ik de ancistrusbaby's die ik kon vangen.
Er zitten er op het moment 8 in het kooitje en er zwemmen er nog een stuk of 3 rond. Op het moment krijgen ze een aantal keer per week groente (komkommer, peentjes, doperwtjes en andijvie) en daarnaast algentabletjes. Ze groeien redelijk goed en degene die in het kooitje zitten gaan over 2 weken naar een apart aquarium zodat ze lekker kunnen groeien voordat ik ze weg doe. De eigenaar van de LFS zei dat ze minimaal een half jaar oud moeten zijn voordat ie ze over neemt. Ze zijn nu ongeveer 2 maanden oud.
Het is erg leuk om ze steeds groter te zien worden!
Danny
Platy

Berichtdoor maartend op vr jun 25, 2010 23:39 pm

veel geluk en stuur eens een paar foto's :wink:
desiervis.be
maartend
Sumatraantje

Keer terug naar De broedkamer