Home | Disclaimer | Vacatures | Adverteren | Links

Website   Magazine   Forum   Web-log  

Blauwe keeft man of vrouw?!

Slakken in allerlei soorten en maten, garnalen met de mooiste kleuren. De ongewervelden zijn steeds beter vertegenwoordigd in ons aquarium.
Forum regels
Voor dit forum onderdeel gelden de normale forumregels. We danken u voor uw medewerking.

Uw bericht:
  • voldoet aan de Forum regels.
  • heeft met het onderwerp van dit forumonderdeel te maken.

Blauwe keeft man of vrouw?!

Berichtdoor a-vriil op wo mei 12, 2010 12:40 pm

hallo allemaal,,

ik heb 2 maanden terug 2 blauwe kreeften gekocht waarvan 1 kreeft de andere zijn scharen er elke keer afknipte
nou heb ik ze uit elkaar gehaald en heeft 1 kreeft zonder scharen zichzelf ingegraven en heeft het niet overleeft.
nou wil ik dus een blauwe kreeft erbij halen maar wil ik wel weten wat voor kreeft ik nu heb een man of een vrouw?
zodat ik er een koppel van kan maken.
ik heb ooit een site gevonden waar op stond hoe je kon zien of het een man of een vrouw was... maar na lang zoeken
kan ik die niet meer vinden.

kan iemand mij het uitleggen of mij een link geven hoe ik kan zien of het een man of een vrouw is..
en is het eventueel mogelijk om er weer een kleine kreeft bij te zetten of moet ik nu ook een volwasse
kopen aangezien mijn kreeft nu al volgroeid is?

Groetjes Avril
a-vriil
Guppy

Re: Blauwe keeft man of vrouw?!

Berichtdoor maartend op wo mei 12, 2010 13:12 pm

ik denk niet dat er iemand is die echt kreeften houd hier.
heb je al eens in de winkel gevraacht wat het verschil is.
when my fish feels good ,i feel good.
desiervis.be
maartend
Sumatraantje

Berichtdoor Alexander op do mei 13, 2010 14:03 pm

Welkom op het forum. Je kan je hier even voorstellen Voorstellen Wat voor een soort kreeft is het?
Heb een 160*60*60 een Juwel Vision 180 en rekord 60 en een Akvastabil 100*50*50 met t5 verlichting. http://www.aquariushuizen.nl. Korrelen is een kunst als je het goed doet vliegt de dag voorbij.
Alexander
Admin

Berichtdoor R0nald op za jul 24, 2010 22:36 pm

De kans is groot dat het hier om een P. alleni ging.

Het vrouwtje heeft tussen de laatste poten de annulus ventralis, dat is de geslachtsopening, herkenbaar als een ronde verdikking. Aan de basis van de 3e paar poten zie je tegen het lichaam aan de gonoporen, de eileiders, te herkennen als doorzichtige, glazige rondjes. De scharen tellen als de 1e paar poten. Het achterlichaam van de vrouw is breder.

Het mannetje heeft tussen de laatste poten gonopoden, dat is het geslachtsorgaan, wat je herkent aan de V vorm. Vaak heeft de man ook grotere scharen.

Met genoeg schuilplaatsen kan er wel een kleinere bij, maar gezien het feit dat het topic al even geleden is kan het ook zomaar zo zijn dat de kreeft in kwestie ook al niet meer leeft... :roll:
R0nald
Platy

Keer terug naar Ongewervelden