Home | Disclaimer | Vacatures | Adverteren | Links

Website   Magazine   Forum   Web-log  

betta's

Deze mysterieuze naam behoort toe aan mysterieuze vissen. Prachtige schuwe vissen tot echte vechtersbazen.
Betta's, Goerami's, Paradijsvissen en nog veel meer. In dit forum onderdeel kunt u hier naar hartelust over praten.
Forum regels
Voor dit forum onderdeel gelden de normale forumregels. We danken u voor uw medewerking.

Uw bericht:
  • voldoet aan de Forum regels.
  • heeft met het onderwerp van dit forumonderdeel te maken.

betta's

Berichtdoor fishfreak op za feb 06, 2010 9:47 am

ik heb een vraagje een vriend van me heeft een schuimnest van zijn betta's en er zitten eitjes in :o

maar nu moest ik vragen of hij alleen de meisjes moest weghalen of ook het mannetje en wat eten de jongen dan in hun eerste weken
fishfreak
Guppy

Re: betta's

Berichtdoor Alexander op za feb 06, 2010 10:19 am

Het vrouwtje moet je weg halen. En ja de jongen moeten ook eten.
Heb een 160*60*60 een Juwel Vision 180 en rekord 60 en een Akvastabil 100*50*50 met t5 verlichting. http://www.aquariushuizen.nl. Korrelen is een kunst als je het goed doet vliegt de dag voorbij.
Alexander
Admin

Berichtdoor fishfreak op za feb 06, 2010 10:22 am

moet je na de geboorte ook het mannetje niet weghalen

en wat eten de jongen
fishfreak
Guppy

Berichtdoor discus op vr feb 19, 2010 9:30 am

Hallo,

Het beste kun je zodra de eitjes gelegd zijn de vrouw weghalen. De man zal het nest bewaken en de eitjes steeds terugstoppen. Wanneer de jongen vrij rond zwemmen de man weghalen. De jongen kun je het beste micro aaltjes of artemia nauplien geven. Na ongeveer 1.5-2 maanden moeten de mannen wel ieder apart gezet worden en op een tempratuur van zo'n 27 graden. Wanneer je ze niet op deze tempratuur houdt krijgen ze groei achterstanden. Dus denk eraan dat je de mannen kan huisvesten.
discus
Erelid

Berichtdoor pleco83 op wo maart 10, 2010 14:32 pm

:bloem: Hallo,

Ik heb altijd het vrouwtje verwijderd, daar het mannetje haar niet in de buurt van het schuimnest laat komen. Het lukt alleen maar het vrouwtje bij het manneyje te laten als Uw aquarium goed beplant is. Het beste is een holletje te maken waarin zij zich kan terugtrekken als de man al te agressief wordt. U kunt hiervoor een plastic buis gebruiken. Ik ben hey geheel eens met de voorgaande schrijver.
met vriendelijke groeten placo83/jan 83 :amano:
pleco83
Medewerker

Keer terug naar Labyrintvissen